Předchozí pohled na ORIGINAL | OCR Následující
str. 298

Následuje pak (na str. 237 až 239 opisu z r. 1829) „ž e h n á n í kola pod světí o": „O Bože všemohoucí! budiž strážnym nad tímto kolem, který já nehodný služebník tvůj tvým svatým jménem žehnati budu. Učiň to, o Bože! skrze nejmilejšího syna tvého, kterýhožto obraz umučení jeho v něm stati bude, učiň to, o Bože! skrze svou nejmilejší matku, v kterýmžto na den Očisťování jejího svěcená svíce v něm stati bude, učiň to, o Bože! skrze otce Abrahama, když tobě obětoval Izáka syna svého, když mu skrze Angela meč zadržán byl, kteréžto místo nazval Abraham: Pán vidí. Vzhlédni, Hospodine, na to místo, kde to kolo prostřený bude, ať se nazvati může „Pán vidí", aby tomu kolu a co v něm stati bude, ten Duch Theropi, kterého já volati budu, žádné porušení učiniti nemohl. Učiň to, Hospodine, pro čest a slávu jména tvého, jenž si živ a kraluješ na věky. Amen.' Kříž Kristů[v] † který v tom kole stati bude, ať nás i toto svěcený světlo ochrání ode všeho, porušení. Sláva bohu Otci † i Synu † i Duchu † svatému. Amen." Nápis tento vítězný, I, N, R, I.

Takové kolo uděláš si na stůl.

V rukopise jest pak vykreslen kruh a v něm menší kruh tak,, že kolmé průměry obou těchto kruhů a e kryjí a mezi nejspod-nější částí vnitřního kruhu a nej spodnější částí vnějšího kruhu jsou 2/17 kolmého průměru kruhu vnějšího a mezi nejhornější částí vnitřního kruhu a. nejhornější částí vnějšího1 kruhu jest r/17 kolmého průměru kruhu vnějšího. Ve vnitřním kruhu jest vkreslen kříž, jehož ramena jsou ohraničena rovnoběžkami, těsně při sobě nakreslenými, a plocha ramen jest kolmými čárkami začárkovaná. Kolmá část kříže, taktéž upravená a vodorovnými čárkami začárkovaná, jest v místě kolmého průměru vnitřního kruhu a jest překřížená v horní třetině rameny, jež tvoří tetivu vnitřního kruhu. Nad nejhornější částí vnějšího kruhu jest zkratka: I, N, R, I. Od ní jest při zevní straně kruhu vnějšího až zase k této zkratce nápis švabachovými psacími písmenami napsán: Tento witězný Napis ochraň mně N: ode wsseho zlého. Amen.

II. K tomuto opisu Volání Theropi jsou připojeny poznámky jinou rukou psané: „Naučenj. Poznamenanj."11)

Dle tohoto naučení a p o znamenání „zaklínač duchů má sobě p am a to vat d e n, kteréhož se narodil, a jpanující p 1 a-n e t u, má toho dne všeliký kov rozliti a z něho zvon uliti a na srdci Adonay, na zvonu Tetragramaton a na uchu Ježíš napsati, devět dní před tím čistotou těla, zdržením se od jídla a modlením se připravovali, pak se nakouřiti a nové šaty obléci a přípravy tak zříditi, aby se ve čtvrtek skončily. Potom má v noci na samotné místo, položené k východu,


11) Toto Naučení a poznamenání jest psáno na stranách I. až IV., jež. jsou před titulním listem Volání Theropi, a na I. straně za poslední (240.) stranou téhož Volání touž rukou, kterou jsou psány přípisky ve Volání Theropi, avšak seznam nešťastných dnů na další II. straně a opakovaný" soupis duchů na další III. straně jest napsán někým jiným.

Předchozí   Následující